reklama

Ako som bola darovať krv a ako Vili stuhol

V: Toho desiateho to platí nie? J: Jasne! O siedmej pred fakultnou, môže byť? V: Neeeeeeeeee!!! Čo si? J: Myslím to vážne. Má to svoje čaro skoro ráno...:) V: Aspoň o ôsmej, chcem sa vyspať. J: Tak 7:30, kompromis. V: Nenenene! J: Hotový si? 7:30 najneskôr!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu

(druhý deň)J: Čau, čo povieš na rande zajtra o ôsmej? Som ochotná...V: Jasne, som za :)J: Vyzerá to tak, že ideme len my dvaja.V: Veď ja som s tým počítal.J: Čo??? Ja som volala aspoň 5 ďalších ľudí, ale nikto nemôže. Dievčatá majú M, Matúš je na ATB a Epo môže až o mesiac.J: Dávam ti inštrukcie. Ráno keď vstaneš, pol litra vody skús vypiť. A potom sa celý deň nalievaj vodou, čajom, hocičím. Aj nasilu.V: Aj mlieko?J: Hej, aj mlieko, aj kolu, čo chceš. Ale najlepšie čajík. :) Lebo keď nebudeš piť, budeš mať hustú krv a ťažko ti pôjde. Treba zriediť. V stredu ráno už nepomôže keď sa napiješ, deň predtým musíš piť veľa...V: ...DankaJ: Chápeš nie?V: Chápem.... nie som debil...J: Sorry... :)V: Treba zriediť, lebo sirup ťažšie ide... chápačka, neboj :)J: A nejedz 14 hodín predtým mastné.V: To čo je mastné?J: Masť... mastné mäso... slanina...V: Neeeeeee....J: Ráno môžeš jesť, ale tiež nič mastné. Žiadne maslo :)V: Takže len chlieb a mlieko?J: Ani mlieko. Píšu, že môžeš chlebík s džemom, zaváraninu a také hlúposti.V: A oni mi na to prídu? :)J: ÁNO!!! :)V: A keď bude nízkotučné?J: Radšej žiadne. Len čajík. :)V: Ok. Na koľko mám ospravedlnenku?.....Je 7:50 a od zastávky mi už ospalo máva. Pri nemocnici mi Vili pchá do uší slúchadlá s novou nahrávkou ich kapely (Zem kráľovnej Maud, celkom fajn :) a blížime sa ku vchodu. Medzi rečou sa zabávame na tom, s akou frekvenciou sme deň predtým chodili čurať po x litroch vypitej vody.Pri okienku je pusto. Žiaden rad, nikto tam nestojí. Sestrička s povzdychom vstáva a zdraví nás. Podávam jej doklady, ona kontroluje, zapisuje... žiadne zmeny, ešte sa pýtam na darcovstvo pre konkrétnu osobu, dostávam odpoveď a púšťam k okienku Vila. Vili má 18 a je prvodarca. A náhodou má dnes písomku z bioly. :) Keďže nemá piercing ani tetovanie a pôsobí ako zdravý a slušný chlapec :), v modrých igelitových návlekoch postupujeme do čakárne, kde je spolu s nami 5 ľudí. (To preto, že sme prišli až teraz!) Budeme teda ukrátení o hodinové vypisovanie dotazníka a, priamo úmerne s postupujúcim časom stúpajúce napätie, či nám dnes vezmú alebo nie... a smiešky a príhody a rozhovory... ...a už nás volajú na vzorku (ledva som do dotazníka stihla napísať meno). Nechápem, ako sa Vili mohol dívať priamo na to, ako jeho žila absorbuje polovicu ihly.... Ja to nikdy nerobím, preto mi nikdy nie je zle... :) Ani jemu ešte nebolo, len sa mu takmer hlava zakrútila po mojom informačno-povzbudzujúcom dobre mienenom odovzdaní skúseností „ostrieľanej“ darkyne, obsahujúcom podrobný popis hrúbky ihly a času, ktorý v kresle a, ak bude mať šťastie, v spoločnosti milej sestričky pravdepodobne strávi. Ostávalo už len čakať na to, či bude, alebo nebude ospravedlnenka (prvoústovce a druhoústovce sa ťažko učia... a navyše na test... :).A tiež mi nešlo do hlavy, prečo si dala lekárka pri nasledujúcej prehliadke vyzliecť všetkých mužov do pol pása, aby mohla skontrolovať srdcové ozvy, keď tie moje sa jej podarilo vyšetriť aj v tričku... Isteže nemám taký široký chrbát... :)Opíjanie čajíkom a dvojtýždňové napchávanie sa železitými tabletkami splnilo svoju úlohu. Postúpili sme do ďalšieho levelu a už sedíme pri polystyréne a bebekeksoch, no skôr ako som si mohla priložiť k ústam druhý povinný čajový hrnček, sestrička nás posiela ďalej. Trochu ju upodozrievam, že z obavy o to, koľko keksov po nás na tanieriku zostane, hoci ja som tentokrát naozaj zjedla iba tri! :). S: Na ľavú či na pravú?J: Mne je to jedno, fakt.S: Mne tiež, (ukazuje na prázdne kreslá) tak ukážte žily..... poďte na ľavú.(A už si hoviem :)Pozornosť sa preniesla na Vila, ktorý nesmelo postával pri dverách s výrazom, akoby nevedel do päť narátať.S: Mladý pán, poďte si sadnúť (vraví s úsmevom vidiac, že Vili má dnes premiéru)V: Ehm... ja sa najprv pozriem ako beriete jej a potom.......S: Nie nie nie, poďte si sadnúť... fuuha, aký ste stuhnutý... hahahaaa (už sú pri ňom ďalšie tri vysmiate sestričky, a z každej strany naňho hovoria...) S: Musíte sa uvoľniť, lebo sa vám krvi nedorežeme... hahahaa... ...hahahaaa to budete doma rozprávať, že sme vás aj za koleno chytali aby vám naskočila žilka hahahaaa... (Hlavu som zvedavo vykrúcala tak, že ma takmer seklo v krku, chcela som vidieť, čo tam s ním robia, aby mu rozprúdili krv... Vili je slušný chlapec od saleziánov :)S: Myslite na to, ako ste sa bozkávali s frajerkou hahahaaa.... či to je tá kočka vpredu? (Teraz ja, hahahaaaa, kričím, že nieeeeeeeeeeeee, skôr, ako si ktokoľvek začne čokoľvek predstavovať :) A krv z neho dostali.A vypili sme nechutnú kávu a zjedli keksik, dali nám pečiatku a Vili dostal svoju ospravedlnenku na celý deň ako najväčšie zadosťučinenie. Odchádzame preč, ja tradične v návlekoch, sprevádzaná sestričkiným pobaveným výkrikom, že mi síce pristanú k tyrkysovému svetru, ale musím ich vrátiť. Takto sa stal Vili platným bezplatným darcom krvi. Na motivácii predsa nezáleží... :)

Daniela Štrbinová

Daniela Štrbinová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka biológie. Zoznam autorových rubrík:  Horolezci, horolezkyne.....HalúzkyAko som bola...Stalo sa mi.....SúkromnéU nás doma

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu